Telenor, Vivacom и A1 спират преносимостта на мобилните номера?!

Тази коледа най-изненадващият подарък който получихме, е от родните ни оператори. 



Дали GSM операторите в страната взаимстват от примера на веригите бензиностанции и по-скоро от липсата на последствия за тях. Не знам , не е и моя работа да знам… 

Аз ще опиша само фактите, с които всеки може да се запознае. Е разбира се, далеч съм от мисълта
, че леля Ви "Гичка", която работи на някое бюро в държавнa институция, която  уж пази интереса на потребителя ѝ е интересно, но се надявам да ѝ стане.

оферта
Коледно настроение, без коледна "специална" оферта в магазин на А1.

Ето малко предистория на офертите, които отпушиха прехвърлянето на номерата от оператор в оператор…


Всичко започна през зимата на 2014г. когато Глобул стана Теленор, 
преносимост на номерата
Най-интересният момент в бранша.
в периода на ре-брандирането на оператора, /според мен/ от страх от навлизането на международен играч на родна земя, Виваком започна да дава, така наречените скрити оферти. 
За тези, които не знаят, скритите оферти са тези, които отивайки в магазин на оператор, служителите му пишат на листче, тези оферти ги няма в сайта, няма ги в каталога, абе никъде… 
Прословутата, станала много известна в последствие скрита оферта на Виваком, промени всичко. Почти месец след това и Мтел предложи подобна оферта. 
Току що станалите Теленор, дали от самочувствието на компанията-майка, дали заради опита да покажат на другите два играча, че не идват да променят ценово пазара, не реагираха. 
Времето си минаваше Теленор само наблюдаваше и даваше ясни индикации, че не иска да влиза в ценова война, абонатите им обаче стремглаво отлитаха към другите два играча на пазара. Нямаше как, макар и по-късно и Теленор се включи… 
И тогава скритите оферти станаха явно показани в телевизионни реклами  и всичко придоби облика на групова сцена от порно филм  между операторите, с голямата разлика, че абонатите усещаха истинско удоволствие от случващото се.

Времето си минаваше, цените паднаха до едно ниво и се стабилизираха. 

В опита си да прехвърлят номера Ви от конкуренцията, операторите целогодишно обаче поддържаха оферти под масата /пак за същите говоря/, които ги няма в сайта или каталога им.
Преносимост на номерата
Vivacom напомня да попитате, в сайта "специални"  оферти няма.


И всичко това само до скоро, когато Теленор продаде българското си подразделение на чеха Петр Келнер. На европееца с балканско мислене не му трябваше много време и ето, че трите оператора вече не си крадат клиентите и не се надцакват.

Има точна дума за споразуменията между две или повече предприятия – конкуренти на съответния пазар, насочени към ограничаване на конкуренцията чрез определяне на цени или ценови условия за продажба и тази дума е КАРТЕЛ!

Взимам средна месечна такса от 21лв., като имате в предвид, че разликата в условията за нови и съществуващи клиенти и в останалите месечни такси е също така потресаващa:

Ето и цените, които дават и 3-те родни оператора. 

Telenor
Месечна такса
Включени минути
Включени  MB
условия за нови клиенти
21.99 лв
1 000
1 000
съществуващи клиенти
 21,00 лв.
неограничени
10 000


Мислите, че все още сте клиента който ще заплаши настоящия си оператор, че ще го смени? 

Vivacom
Месечна такса
Включени минути
Включени  MB
условия за нови клиенти
20.99 лв
1 200
4 400
съществуващи клиенти
 21,00 лв.
неограничени
15 000


Имам новина за Вас, не оператора, а Вие сте на колене.

A1
Месечна такса
Включени минути
Включени  MB
условия за нови клиенти
20.99 лв
1 200
500
съществуващи клиенти
 21,00 лв.
неограничени
12 000

На практика, нито един от трите играча не Ви иска за клиент, поне не го показва с адекватна оферта.

Дали има реална преносимост на номерата с тази разлика в условията за нов и съществуващ клиент? Не мисля!

Дали национална медия ще забележи случващото се, предвид сумите, които операторите харчат в тях за реклама? Със сигурност НЕ!

Щом всеки средно интелигентен човек вижда случващото се, как КЗК, КЗП или КРС не го правят? Ако има някой в тези държавни органи, който не ползва големия си платен от нас годишен отпуск и не е слял коледните с великденските празници, искам да му задам следните въпроси:

1. От къде идва  резкия спад /с над 70 % /на пренесените номера между операторите за  клиентите, физически лица през последният месец, спрямо същият период на 2017, 2016, 2015 или дори  2014 г.? Какво през изминалия месец на 2018 се промени?

2. Защо справка с договорите на клиентите и на трите оператора за последния месец  показва, че условията които са дадени за преподписване на над 90% от договорите са 10 пъти по-добри от  условията които се дават на нови клиенти? Нима ще се окажем първата държава в света, в която GSM операторите ѝ не желаят нови клиенти?

3. Има ли кой да погледне корпоративната кореспонденция с инструкции към служители за офериране нов/стар клиент?

Дето се казва, пазара се пораздели, време е да се правят пари. 
А1 време имаше конкуренция между мобилните оператори…..

СЪВЕТЪТ МИ:

Ако тази статия не промени нещо, очевидно е, че нещата ще вървят към покачване на цените за мобилни услуги и края на добрите /специални/ условия идва и то по-скоро, от колкото може да си представите. Предполагам, че ще имате възможност да се възползвате от скритите ("специални") оферти за преподписване, /за нови казахме няма/ до края на януари.
Ако договора Ви изтича в идните 3-4 месеца, Ви съветвам да преподпишете ВЕДНАГА, защото тези условия за преподписване на абонатите и на трите оператора за сега са до 31.12.2018г. и никой не знае дали ще бъдат удължени.

Лично аз не бих сменил оператора си, от който съм доволен и в който съм работил над  9 години, но пак аз съм първият, който няма да остане равнодушен когато това право ми е отнето.

                                                                                                                                                                                                                                                                                    DivDimitrov





Коментари

  1. Аз съм на '' VIVACOM '' и нямам проблеми

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще срещнете проблеми с офертите за нов клиент, ако решите да смените Vivacom с Telenor или А1.

      Изтриване
  2. Ясно. за някои хора, като автора, цената е всичко. Зор му е сигурно безплатно да говори и да гледа порно на телефона, ама няма как да стане.
    Но като си избирам оператор мен ме интересуват и други неща, като например качество на мрежата, грижа за клиента, сервиз, цена на устройства и т.н. и по тези теми трите оператора изобщо не са толкова еднакви и "картел". Но нищо де, нека се дращи, нека се пише, нека със статии да променяме света :) Весели празници

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Кочо.
      Когато гледам порно, обикновенно използвам Wi-fi, но в случаите когато ползвам за тази цел 4G на операторите съм по-бърз, точно като мрежите им :). Що се отнася до твоите критерии при избор на оператор, то те със сигурност са важни, но надали ще натежат, ако цените в новия ти оператор са в пъти по скъпи.
      Не знам дали със статия ще променя света, но мога да опитам да променя политиката на родните оператори :)
      Весели празници и на теб.

      Изтриване
  3. Поздравления, Димитров! Съвсем адекватен анализ на ситуацията, която към днешна дата (почти година по-късно) е вече очевадна. В момента не можеш да смениш оператор, но и не можеш да запазиш условията си, защото се оказваш с орязан пакет. За сметка на това получаваш "промоционален", който е с 20% по-скъп и надут с откровени глупости, които на повечето хора не им трябват.

    Малко статии от април 2019:

    "А1 България" отчита растеж във всички финансови показатели за първото тримесечие на 2019 г. Телекомът обяви, че приходите му са нараснали с 3.9% до 111.1 млн. евро (217.3 млн. лв.), докато печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) също се е вдигнала с 17.7% до 42.8 млн. евро (83.7 млн. лв.). Повишение има и при средния приход от абонат (ARPU) – ключов показател за мобилните оператори, който достига 5.4 евро (10.56 лв.), или със 7% повече от същия период на предишната година.

    Финансовите резултати на "Теленор България" са продължили да се подобряват и през първото тримесечие на 2019 г. по всичките основни показатели, обявиха от компанията. Приходите за периода са се увеличили с 5.4% до 179 млн. лв. Печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) достига 89 млн. лева, което е с 19% повече спрямо първото тримесечие на 2018 г.

    Виваком отчита увеличение от 5.5% на приходите през периода януари-март, които достигат 235.2 млн. лева спрямо предходната. Печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) бележи скок с 30.5% до 112.5 млн. лева, докато нетната достига 38.3 млн. лева или ръст от 45.8%. „Виваком“ продължава за поредно тримесечие да бъде лидер в телеком сектора по приходи и EBITDA.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Ангел,
      благодаря за обратната връзка.
      Вече малко над година по късно, освен увеличилите се приходи на операторите, друго не се случва.
      Към днешна дата все още няма адекватна реакция от КЗК и КРС.
      Направих последен опит с тях, като им посочих дори и механизъм по който да установят грубите нарушения, очаквам отговор.
      Ако и този отговор е в стил имитация на действие при видимо бездействие, със случая ще се запознае българската прокуратура /за престъпленията по служба на директорите на КРС, КЗК (престъпно бездействие - съзнателно неизпълнение на задължения по служба)/ ще запозная и омбуцмана на България и още куп европейски институции.
      Както един от операторите казваше: „най-доброто предстои“.

      Изтриване

Публикуване на коментар