Инфлуенсърите - модерните безработни!


най-успешния инфлуенсър
Николета Лозанова, снимка:  Инстаграм.

Преди да се гмурна в океана от интернет звезди, ще се опитам да систематизирам до известна степен определенията за тях, дадени им от обществото, за да си спестя обажданията от майка ми, в които ще ми иска терминологични разяснения по статията.

1. Влогъри: Това са хора, които създават видео съдържание /най-често в ютуб/, обикновено следват тематика, например фитнес и на определен период от време качват видеа. Голяма част от този тип създатели на съдържание както баба се изразяваше "са оперирани от срам", Същите са готови на уникални самоунижения с предтекст, че това е самоирония, с една едничка цел: Вашето внимание.

2. Блогъри: Хора, които създават статии, текстове като допълнение към снимка, под формата на разказ и т.н. /в този ред на мисли, всяка втора майка в БГ-мама може да се квалифицира като блогър/.

Тук отново голяма част следват определена стилистика /А не като мен от оператори, до еманципираните жени/. 
Дори без да пресилвам си мисля, че 96% от блогърите създават 2 вида съдържание: Fashion и Fitness.
Fashion блогърите можем да открием на почти всички модни и не до там модни събития. Те винаги са почти едни и същи, разделени на групички, които привидно си симпатизират, доста често обаче по коментарите им едни за други става ясно, че това далеч не е така. Създаденото от тях съдържание е интересно, в повечето случаи само на останалите Fashion блогъри и в това няма нищо странно, тъй като леля Ви Стойна от Горна Митрополия надали я интересува с какво ще се комбинира жълто шалче тази пролет. 

Другият вид - Fitness блогърите, за мен са открили медеца в нета!
За разлика от Fashion блогърите те не чакат някой да им подхвърли кремче за мазане, за което да напишат нещо, а създават
Създават собствени марки дрехи, хранителни добавки, книги за здравословно хранене, хранителни режими.... 
Да много са в пространството, но това е така и защото не се очаква много от тях. Дори и не предполагате колко хора имат нужда да дадат сума пари на някой, за да чуят от него, че трябва да спре сладкото и да се храни само с месо и салата.

3. Инфлуенсър: такъв си ако имаш профил и много последователи в Инстаграм: 
Важно е да уточня, че с профил в Инстаграм, освен описаните по-горе /Блогър, влогър/, могат да бъдат и спортисти, певци, актьори, тв водещи или иначе казано натрупали популярност от професията си хора, които използват известността си, за да популяризират различни, най-общо казано стоки и услуги. 

Инфлуенсър Инстаграм
Григор Димитров, снимка: Инстаграм.


Сигурен съм, че освен на Н**, за всички останали е ясно, че например фолк певицата Емануела споделя в профила си в Инста, как яде торта от “Сладкарници Неделя”, не защото е спряла диетата си, а защото е взела пари за това?!

инстаграм платена публикация
Кубрат Пулев, с обозначена платена публикация в Инстаграм.

След няколко големи скандала в цивилизованите държави, използването на платена публикация в Инстаграм вече е ясно обозначено като: paid partnership. Но както за мн.други неща, ще мине време това да се случи и тук и тогава ще бъде ясно на всеки, който следи любимеца си, дали имитира ядене на торта. Единственият бългърски профил, който аз намерих с обозначение за платена реклама, беше този на Кубрат Пулев /снимка по-горе/.


Реклама инстаграм
Николета Лозанова, снимка: Инстаграм.

Пример за успешен инфлуенсър в БГ е: Николета Лозанова, бившата съпруга и телевизионна водеща е успяла да канализира популярността си в Инстаграм, където има над 720 000 последователи. Като находчив предприемач взима 4 цифрена сума, за да качи една снимка в инста профила си с нечии продукт.
Тя за разлика от много други има свободата да избира с кого да работи, а списъкът с желаещи продуктът им да бъде показан на страницата и в инстаграм, е по-голям от списъка на връзките и, които жълти медии и преписват.

Мислите си, че с това изчерпваме съзвездието от известни, имам новина за Вас... Има още:

Следващият тип: Пишман-инфлуенсърите, много искат да приличат на по-горните, те в повечето случаи, никога не са били дори участници в конкурс. Нямат и качествата да създадат авторско съдържание в пространството. Това обаче не е пречка за много от тях и с приложения за разкрасяване успяват да си набавят последователи.

Няма да влизам в допълнителни подробности и да слагам примерни снимки, за да не обидя някой.

Ще уточня само, че набавянето на последователи от жадните за внимание пишман -инфлуенсъри, често се случва по втория начин: КУПУВАТ си ги!
Пакет с 10 000 последователя започва от 80 лв. Това, обаче не са реални хора, а компютърни ботове. За радост тези ботове не могат да правят нищо, след като те последват. И жалкостта на купилите ги лъсва още в броя лайкове на първите им снимки, с които се сблъскваш в профилите им в Инстаграм. 

Как да разберете кой мами?:
спазвайте правилото ми на 10-те %, а именно:
ако има 20 000 последователи, броя лайкове на повечето им снимки трябва да е около 2000, ако има 50 000 последователи, броя лайкове на снимка трябва да е около 3/4000 и т.н.
Рязкото разминаване на последователи с лайковете на снимки /например 20 000 последователя и 300 лайка на снимка/, вади на показ разминаването между истинската му популярност в мрежата и желанието му за такава.

Защо Инстаграм набира такава скорост?


Към момента всяка качена снимка в Инстаграм, се показва на около 20-30 до 40 % от всичките Ви последователи, без значение дали страницата е Бизнес или не./разбира се, над всеки 100 000 този процент пада/. 
За сравнение, Фейсбук показва съдържание на официални страници едва на 1-2 % от последователите ѝ, без значение колко са те.
Ако си мислите, че нещата ще продължат все така, имам новина за Вас: 
Краят е близо!
Какво значи това?
След като развие достатъчно и Инстаграм, Марк /собственика на Фейсбук и Инстаграм/ ще уеднакви платформите и не е далеч времето, в което видимостта на всички "Personal blog''-чета ще бъде подкастрена сериoзно.

Съветът ми:
Към Инфлуенсърите: Избирайте внимателно партньорите, които ще показвате в профилите си, като не забравяте, че понякога единствения начин някой Ваш последовател да се докосне до Вашия живот е като използва продукта, който сте му показали, а когато това са цигари, Вие ставате пряко отговорни за здравето на него и близките му.
Цигари Мерилин Галена
Галена, снимка: Инстаграм.



Към последователите: Останете си последовател!  

животът без Инстаграм
Мои приятели, далеч от света на Инстаграм.

Така Вие ще сте тези, които ще определяте кое се харесва в мрежата и кое не, инфлуенсърите са тези, които само предлагат и ако все още си мислите, че това не е достатъчно яко, ето Ви още 14 причини за това:

1. Personal block профилите в Инста стават повече от нормалните профили.

2. Инфлуенсърите живеят за лайковете Ти.

3. Инфлуенсърите имат нереален живот, в който искат Ти да повярваш.

4. Инфлуенсърите работят дори и докато се хранят.

5. Всичките им "спонтанни" стори-та и снимки, които ти показват са предварително планувани.

6. Те, за разлика от Теб не обличат дрехи по свой вкус, а актуалните за сезона.

7. Живота им минава в обработване за качване и броене на лайкове след това на снимките им.

8. Не обръщат внимание на залеза, а на това как да го снимат.

9. Нямат никакво лично пространство, обикновено са Ти показали всичките си роднини.

10. Ходят на партита и събития, на които изобщо не им се ходи.

11. Изпитват ужас от това да бъдат извън мрежата.

12. За да изглеждат различни едни и същи дрехи в снимките им, ги оцветяват с приложения.

13. Докосват повече телефона от своята половинка, ако им остане време да имат такава.

14. Инфлуенсърите се чувстват голи, не когато се показват без дрехи, а когато останат без телефона си.

                                                                                                                     DivDimitrov



За още от мен:

 FB:     DivDimitrov

 Instagram:     DivDimitrov



В статията са използвани снимки от публични Инстаграм профили.
Може да ги последвате, или разгледате на следните активни линкове:

Николета Лозанова

Григор Димитров

Кубрат Пулев

Галена



Коментари