Telenor спира услугата си Capture! Kакво Ви дължи за това?


Kакво Ви дължи за това?

Ето, че темата за операторите отново е на дневен ред в Блог-а ми. Първата такава все още е едва в началото на развитието си, а дойде ред на втора.

Разберете какво Ви дължи Теленор.

Та, отговорът на въпроса в заглавието ми /Telenor спира услугата си Capture! Kакво Ви дължи за това?/, определено не трябва да бъде просто извинение, защото когато едни отношения са подплатени нагледно с подпис в договор, то това само по себе си е гаранция, че при неизпълнение на задълженията, на която и да е от страните, ще има последствия за този който е нарушил договора.

Ще продължа с малко уточнение за това, че юридическите ми познания в сферата не са задълбочени, но определено са достатъчни за да потърся правата си като потребител.

И така, малко предистория за Capture

Теленор ни дължи обезщетения

Страхотна услуга на Теленор, стартирана на 01.06.2016г., която позволява да качваме снимките и видеоклиповете си образно казано в облака-сървър и така, те хем те са на сигурно място, защото достъп до пространството има само собственикът на телефонния номер в плана, хем пестят място /GB/  в телефона.

Разбира се и другите два оператора пуснаха алтернатива на Capture в мобилните си планове. Но този път за тях няма да говорим. Връщаме се на Capture.

В зависимост от цената на месечния абонамент, който всеки от нас плаща, получава и различно пространство /GB/ за съхранение на данни в облака.

Например: 


Срещу месечен абонамент от 25 лв., получавате 50 GB пространство в Capture. С такса 30лв., получавате 100 GB и т.н. Тоест с двустранното разписване на договора си в Теленор, Вие освен точен брой МВ, определен брой минути и достъп до услуги като HBO GO, Вие получавате и точен брой GB за съхранение на снимки и видеа в Capture, за срока на договора си. 

Последният месец, в който услугата Capture официално присъства в каталог на оператора е октомври 2018г..
с услуга Capture
официална оферта Теленор каталог октомври 2018г.

Тоест всички негови клиенти подписали договора си до тази дата могат в рамките на срока на договора си, да използват услугата.

Изпразвай или плащай:

Както баба казваше: "в един прекрасен ден", Теленор едностранно започна да уведомява всичките си клиенти с активна услуга Capture, въпреки това, че са подписали договор с безплатна в него услуга Capture и определен срок /най-често 24 месеца/. Без значение от остатъчния брой месеци до края на този договор, същите тези абонати имат 1 месец да премахнат снимките си от Capture?!
с уведомление за прекратяване услугата Capture

В противен случай ще ги загубят или може да продължат да ползват услугата и да ги запазят, НО срещу допълнително заплащане. Нищо, че според подписания договор, тази услуга е категорично описана като безплатна за целия му срок.

Ето тук един мой приятел би възкликнал: „От къдЯ на къдЯ?“

Каталог фалшива оферта Telenor
Вчера попаднах на пост във FB страницата на Теленор в който предупреждават, че в интернет пространството има "фалшива оферта", с която те нямат нищо общо . Ето я обаче и фалшивата оферта на Теленор, с която те не само имат общо, но спокойно можем да кажем, че всички техни оферти до октомври/2018 г. са фалшиви към днешна дата.

Сигурен съм, че много от Вас си мислят, че щом го правят Теленор, значи имат право. Хората не мислят, че оператор от национално ниво би си позволил да направи нещо нередно?

Напомням Ви обаче, че това е двустранно разписан договор с определени параметри в него. И този договор никоя от страните не може да нарушава или поне не без последствия- неустойки, неговите условия.

Нещо повече, ако Теленор с такава лекота днес махат услугата Capture, то по същата логика с лека промяна на общите си условия, по всяко време от подписания с тях договор могат да махнат и услугата HBO GO. Могат да намалят МВ наполовина, или пък да ограничат неограничените Ви минути, или какво ли още не!

Ще се опитам да пресъздам как би изглеждал абсурдът и от другата страна:

Ако по стечение на обстоятелствата, Вие нямате вече възможност да плащате таксата си към тях от 30 лв. и им пуснете едномесечно предизвестие в средата на договора си, че от следващия месец таксата Ви става 20 лв. 
Какво ще се случи? 
- ДА точно така, ще кажат, че сте подписали договор за 30 лв. и до изтичането му, нямате право да намалявате таксата или поне не и без солени неустойки за това.

Тогава защо Теленор да имат право да вдигат вашата месечна такса няколко месеца след подписване на договора Ви?
Capture в itunes, google play


ДА, вашата такса се вдига, защото плащате по 6,99 лв. всеки месец  допълнително към таксата за услуга, която по договор трябва да е безплатна.

Сигурен съм, че това не може да се променя с промяна на общите условия на оператора или поне това не може да става за вече подписан и влязъл в сила договор.

Ще се опитам да пресъздам как би изглеждал абсурдът и от друг оператор:

Клиент сте на Виваком или А1, плащате месечна такса за телевизия и интернет
В средата на договора от оператора Ви заявят, че поради някаква /техническа, лична, търговска, вътрешна, социална, демографска, психологическа.../ причина не могат да Ви осигурят повече интернет, но ще продължат да Ви осигуряват в оставащите месеци до края на договора само телевизия
Таксата според Вас ще остане ли същата като за месечен абонамент: интернет + телевизия?

Съмнявам се!

Тогава, ако поради каквито и да е причини, някаква услуга отпада от двустранно подписан договор, защо месечната такса остава същата?

Ако от Теленор са оценили, че 100 GB в услугата Capture струват 6,99лв., то би било логично, да намалят точно с толкова месечния Ви абонамент, когато Ви я спрат, нали така?

Да речем, че към момента отново никоя държавна институция не е видяла случващото се /знаем, че ще бъдат уведомени ВСИЧКИ, няколко дни след като публикувам статията и подготвя жалбите си/.

И тъй като отправната оправдателна точка на промените, касаещи над 1 милион потребители ще е смяната на собствеността на Теленор, то предлагам въпросите ми към компетентните институции да са свързани първо с нея:
  • С покупко-продажбата на Теленор България как са защитени правата на българските абонати?
  • Защо клаузите в договора за покупко-продажба на Дружеството касаещи вече подписали с оператора клиенти не се спазват?
  • Как промяната на общите условия превръща в платена една услуга, която по договор е безплатна и как това може да влияе в/у вече подписани договори, по които остават повече от 12 месеца до изтичането им ?

Въпроси, на които липсват логични отговори.


Съветът ми:

Имате права, не го забравяйте!

Докато чакаме отговор на въпросите по-горе, както и на други, за които ще попитам допълнително, искам да припомня както на институциите, така и на потребителите нещо много съществено, а именно чл. 143/ ЗЗП :

Неравноправна клауза в договор, сключен с потребител, е всяка уговорка в негова вреда, която не отговаря на изискването за добросъвестност и води до значително неравновесие между правата и задълженията на доставчика и потребителя.

Дори и с магически-юридически похвати, Теленор да успее /в което дълбоко се съмнявам/ да излезе от ситуация без санкции, то според закона, те трябва да ни дадат определен срок, в който променяйки общите условия и услугите които ползваме, да решим дали сме съгласни с промените

И дали да продължим този едностранно променен от тях договор или желаем да го прекратим от датата на промяната т.е. да сменим тях с друг оператор, без каквито и да е неустойки за това /ако промяната не ни устройва/.

Не дотам детайлните ми сметки показват, че над 1 000 000 абоната на Теленор може да се окажат без срочен договор, пак повтарям според чл. 143, подробно описан в закона за защита на потребителя.


Канекорсо
При така създалата се ситуация, трябва да имаш кучешката наивност на Грей, граничеща с лудост и мазохизъм, за да преподпишеш с някой, който те е излъгал.  


Ще завърша статията си така:

Основна функция на правото е да регулира отношенията между хората и създадените от тях социални образувания. Съгласно същата тази правна теория, потребители и търговци са субекти на частното (гражданското) право и техните взаимоотношения следва да са подчинени единствено на принципа на равнопоставеността и автономията на волята, за да не може никоя от страните да властва над другата или да търпи принуда.


За още от мен:

 FB:     DivDimitrov

 Instagram:     DivDimitrov



Коментари